przejmuje, przechowuje i zabezpiecza przejętą dokumentację oraz prowadzi ewidencję zasobu archiwalnego
współpracuje z komórkami organizacyjnymi Izby w zakresie prawidłowego przygotowania dokumentacji przekazywanej do archiwum zakładowego
przygotowuje i przekazuje materiały archiwalne do Archiwum Państwowego, a także wyłącza ze zbiorów archiwalnych dokumentacji niearchiwalnej, której okres przechowywania upłynął oraz występowanie do Archiwum Państwowego o zgodę na jej brakowanie
udostępnia ze zbioru archiwalnego dokumenty osobom upoważnionym, przeprowadza na polecenie Dyrektora kwerendy archiwalne oraz sporządza kopie dokumentów
przeprowadza na polecenie Dyrektora lub na wniosek dyrektora Archiwum Państwowego skontrum przechowywanej dokumentacjii
sporządza informacje, analizy i sprawozdnia w zakresie realizowanych zadań
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
Znajomość przepisów prawa w tym: Ustawa o Krajowej Administracji Skarbowej, Regulamin organizacyjny Izby Administracji Skarbowej w Krakowie, Zarządzenie Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2022 r. zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej , Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
Niepełnienie służby zawodowej ani niewykonywanie pracy w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (t.j. Dz.U. z 2020, poz. 2141) ani niewspółpracowanie ze wskazanymi organami bezpieczeństwa państwa
Konieczny jest otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły